Népszerű
Legérdekesebb
RENDEZÉS

Iskolakönyvtár

Könyvtárunk csatlakozott a WEB-OPAC használóinak köréhez. A modullal a könyvtár on-line katalógusa és az olvasók saját kölcsönzési adatai idő- és térbeli korlátok nélkül elérhetők az iskola honlapján.

Kérj egy jelszót a könyvtárban, s e jelszó segítségével bármikor, bárhonnan böngészhetsz az on-line katalógusban (mintegy 14 000 dokumentum között ), ezenkívül megnézheted (ha esetleg elfelejtetted volna ), hogy milyen könyveket vettél ki, és hogy mikor jár le a kölcsönzési határidő!

A könyvtár székhelye:

JPG ONLINE KATALÓGUS BARANYA MEGYEI KÖNYVTÁRAK

icon-home Pécs Janus Pannonius Gimnázium
icon-envelope Pécs, Mária u.2-4.
icon-phone-square 72/310-911

Könyvtárostanár: Bacskay Beáta, Gergály Anikó


Nyitvatartás

IDEIGLENES NYITVATARTÁSI REND

2021

HÉTFŐ

PÉNTEK

14.00-16.00

14.00-16.30


AZ ISKOLAI KÖNYVTÁR NYITVATARTÁSA*

2020/2021

 

HÉTFŐ

KEDD

SZERDA

CSÜTÖRTÖK

PÉNTEK

 8.00-tól

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

2.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

3.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

4.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

5.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

6.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

7.

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

NYITVA

8.

NYITVA

 

 

NYITVA

 

*helyettesítés/verseny-és vizsgafelügyelet/értekezlet miatt alkalmanként módosulhat


Hasznos, érdekes linkek

Olvasóklub: http://www.csgyk.hu/konyvjelzo-olvasoklub/

Irodalmi kvíz 2016. október: irodalmi kvíz

Az iskolai könyvtár feladatai:

sl018Az iskolai könyvtár az oktatási-nevelési intézmény tanítási, tanulási médiatára, oktatási helyszíne és kommunikációs centruma. Segíti az iskolát pedagógiai programja megvalósításában. Szakszerűen elhelyezett és feltárt gyűjteményére és a helyi, regionális ill.világméretű hálózaton elérhető forrásokra épülő szolgáltatásaival az iskola tevékenységét átfogó forrásközpontként, információs központként működik.

Az iskolai könyvtár széleskörű lehetőséget kínál az önművelésre, az olvasásfejlesztésre, a személyiség komplex és differenciált fejlesztésére.

Tankönyvtárat hoz létre a tartós tankönyvekből, nyilvántartja és kölcsönzi az állomány kész anyagát.
2006 szeptemberétől az Oktatási és Kulturális Minisztérium által akkreditált Szirén integrált könyvtári program segítségével történik a számítógépes feldolgozás és a kölcsönzés.

A könyvtár szolgáltatásai:sl020

  • A könyvtár gyűjteményének egyéni és csoportos helyben használata
  • Közreműködés a szakórák előkészítésében, megtartásában
  • Olvasószolgálat, tájékoztatás
  • Kölcsönzés
  • Dokumentumok másolása
  • Tartós tankönyvek nyilvántartása, kölcsönzése
  • Információszolgáltatás
  • Fénymásolás

Könyvtárhasználati szabályzat:

Az iskolai könyvtárat az iskola tanulói, pedagógusai, dolgozói a nyitva tartási időben használhatják. Minden könyvtárhasználó köteles a könyvtár rendjét megőrizni. A könyvtárba tanszereken kívül más nem vihető be. Az iskolánkba beiratkozott tanulók egyidejűleg a könyvtárba beiratkozottak listájára is felkerülnek.

Kölcsönzési rend:

  • Egy tanuló egyszerre maximum 4 db könyvet kölcsönözhet, a kölcsönzés ideje 4 hét (kivéve:tartós tankönyvek, ezeket egy tanévre lehet kölcsönözni.)
  • A kézikönyvek (lexikonok, enciklopédiák) nem kölcsönözhetők.
  • A kölcsönzés kétszer meghosszabbítható.
  • A kikölcsönzött könyv elvesztése, megrongálódása esetén a könyvet pótolni kell egy ugyanolyan vagy újabb kiadású példánnyal.

LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2021. március

A fotókon látható kötetekkel gazdagodott iskolán könyvtára márciusban.


LEGÚJABB KÖNYVEINK – 2020. február

A fotón látható kötetekkel gazdagodott iskolán könyvtára februárban.


Adománykönyveket kaptunk… (2019. szeptember)

Remek kötetekkel bővült könyvtári állományunk egy kedves Mária utcai lakosnak köszönhetően. Az ajándékba kapott művekről a mellékelt fotók tanúskodnak. RENGETEG Agatha Christie-regényt kaptunk!


Dedikált kortárs magyar irodalom

Egykori diákunk kötetével bővült könyvtárunk

A 2018-as könyvhéten jelent meg hajdani diákunk, Simon Bettina Strand című versesköte a Magvető Kiadó gondozásában. A szerző novemberi pécsi könyvbemutatóján járt Dr. Balogh Gyöngyi tanárnő, akinek jóvoltából könyvtárunk újabb dedikált példányokkal gazdagodhatott. Köszönjük a felajánlást.

A kötetek szabadpolcról kölcsönözhetők könyvtárunk nyitvatartási idejében.

Íme egy részlet Simon Bettina kötetéből:

http://www.litera.hu/hirek/simon-bettina-strand-reszlet

 


Institute of Education (IOE) kutatása

ioeAz Institute of Education (IOE) kutatása szerint azok a gyerekek, akik szórakozásból olvasnak, sokkal jobban teljesítenek az iskolákban, mint nem, vagy kényszerből olvasó társaik.

Valószínűleg ez az első tanulmány, amely vizsgálta a szórakozásból olvasás hatását a kognitív fejlődésre. Az eredmények alapján azok a gyerekek, akik többet olvasnak szórakozásból 10 és 16 éves koruk között, jobban teljesítenek matekból, helyesírásból, nagyobb a szókincsük, mint azok, akik csak ritkán ülnek könyv elé.

A kutatást Alice Sullivan és Matt Brown vezette, akik 6 ezer fiatal olvasási szokásait elemezték, akiket az 1970 British Cohort Study nevű adatgyűjtés keretében követnek. A tinédzserek olvasási szokásait és teszteredményeiket vizsgálták öt, tíz és 16 éves korban. Azok, akik heti egynél többször olvastak tízévesen, sokkal jobb eredményeket értek el minden területen 16 évesen.

A számok alapján a kedvtelésből olvasás a kognitív fejlődés tekintetében 10 és 16 éves kor között fontosabb, mint a szülők iskolázottságának szintje. A gyakori olvasás, könyvtárba járás, újságolvasás 16 éves kornál négyszer fontosabb, mint hogy a szülők rendelkeznek-e valamilyen diplomával.

Sullivan szerint az olvasás hat legjobban a gyerekek szókincsére, de jelentős a helyesírásra és matematikai készségekre gyakorolt hatása is. A sok olvasás valószínűleg segít megérteni és feldolgozni az új információkat, ami minden területen befolyásolja teljesítőké-pességüket.

Kiderült az is, hogy az idősebb testvérek negatív hatással vannak a gyerekek teszteredményeire, főleg a szókincsre. Annak már nincs nagy hatása, ha valakinek fiatalabb testvére van, de szintén kimutatható, hogy valamivel alacsonyabbak az elért eredmények. A kutatók szerint a nagyobb családokban valószínűleg kevesebb idő jut a személyes beszélgetésekre, ezért kevésbé fejlődik a szókincs.

Sullivan szerint a tanulmány megmutatta, hogy még a digitális korban is érdemes megszerettetni a gyerekekkel az olvasást, ha más nem, ebben segíthetnek az e-könyv-olvasók is; a kormányoknak pedig támogatni kellene az olvasást, főleg tinédzserkorban.

Forrás: http://index.hu/tudomany/2013/09/12/aki_szorakozasbol_olvas_megelozi_kortarsait/


A KÖNYV ÉJSZAKÁJA

Február 17-én, egy pénteki napon került megrendezésre az újdonságnak számító Könyvek Éjszakája. Az egész éjszakás programot az olvasókör szervezte, de nem csak olvasókörösök vettek részt benne. És bár a jelenlévők közül szinte mindenki hozott magával hálózsákot, az alvásból nem lett semmi – viszont érdekes látványt nyújthatott egy csapat, hálózsákban ide-oda rohangáló diák.

Az Olvasóéj része volt az az ünnepélyes megnyitó is, mellyel a sokak számára ismeretlen könyvraktárat avattuk fel. A szalag átvágása után pezsgőt bontottunk – persze kizárólag gyerekpezsgőt –, majd bögréből elfogyasztottuk azt.

A továbbiakban kvíz, játékos vetélkedők, filmnézés, beugrózás és honfoglalózás is sorra került. A maroknyi embert számláló csapat fáradhatatlannak bizonyult. Sőt, úgy tűnt, ahogy az idő halad, úgy leszünk egyre élénkebbek.

A hangulatot csak fokozta, hogy a másik épületben ugyanebben az időben folyt a lézerharc. A résztvevők egy része ide-oda ingázott a két helyszín között.

Az est fénypontja a felolvasás volt, melyet több részletben ejtettünk meg. Ennek során kedvenc könyveinkből olvastunk fel rövidebb-hosszabb részeket.

Sajnos az éjszaka rövidebbnek bizonyult, mint hittük. Még bele sem fáradtunk, már eljött a reggel – és vele együtt az éjjel lezárásának ideje. Viszonylag gyorsan összepakoltunk, hamarosan már csak néhány hanyagul összetekert hálózsák és némi süteménymorzsa utalt az elmúlt órákra.

A téren lefelé ballagva igen hangos társaságot alkottunk, de ebben a korai órában nem volt, aki ránk szólt volna. Az Árkádhoz érve elbúcsúztunk egymástól, hazafelé indultunk. És ugyan az éjszaka véget ért, szívünkben még sokáig hordozni fogjuk az emlékét…

HANGAY NIKOLETT

Járványügyi intézkedési terv 2021
Hírlevél

Szeptemberi hírlevelünk elérése:

HÍRLEVÉL SZEPTEMBER
Mindennapos testnevelés

Bővebb információk:

Mindennapos testnevelés
Elérhetőségeink
Publikus Iskolai Naptár
Csatlakozás Google Tanteremhez

Az alábbi gomb egy PDF dokumentumot nyit, melyben leírtuk, hogyan csatlakozhat a meghívott diák egy kurzushoz, egy Google Tanteremhez:

Csatlakozás Google Tanteremhez
Tájékoztatók, hírlevelek

FONTOS! ÚJ!

TÁJÉKOZTATÓ A TANTERMEN KÍVÜLI, DIGITÁLIS MUNKARENDBEN VALÓ RÉSZVÉTEL SORÁN
MEGVALÓSULÓ ADATKEZELÉSRŐL:

TÁJÉKOZTATÓ

 

ÚTMUTATÓ A TANTERMENKÍVÜLI, DIGITÁLIS MUNKARENDBEN VALÓ RÉSZVÉTEL SORÁN MEGVALÓSULÓ ADAT KEZELÉSHEZ:

ÚTMUTATÓ

 

Tájékoztatás a Krétáról 2019/20
Hit- és erkölcstanoktatás

Hit- és erkölcstanoktatással kapcsolatos információk:

A Római Katolikus Egyház
szülői tájékoztatója 2021

A Református Egyház
szülői tájékoztatója 2021

Adó 1%-a
Beszámoló 2019
Pályázati Projekt

Határtalanul


Határtalanul


Határtalanul


A Pécsi Janus Pannonius Gimnáziumszechenyi_2020_logo_allo_color_gradient_CMYK

Innovatív Fejlesztése


TÁMOP-3.1.4.-12/2-2012-0746

Hirdetés

Weboldalunk megújult!

Korábbi weblapok itt elérhetők:
RÉGI WEBOLDALAK

Javasolt böngésző: Google Chrome.

A MENÜben standard oldalainkat érhetik el!

Látogatói statisztika